Tjoho!

hejhej bloggen!
Idag har jag spenderat dagen med att måla tavlor och ramar, rätt uttröttande faktiskt haha, iaf om man håller mitt tempo :)
Jag har alltid tyckt det kännts väldigt B att köpa tavlor som andra målat om man faktiskt har den kreativa genen. Jag gillar inte tanken på att ha någon annans verk i mitt rum som många andra också har på väggarna. Jag gillar att det jag målar är unikt och att det bara är jag som har den. Varför ska jag då slösa pengar på någon annans tavlor? Det jag menar är att jag kan göra tavlor som passar perfekt in i mitt rum, som faller mig i smaken och som jag designar helt själv. Nu har jag gjort så att alla tavlor går i en rosalila ton som passar in i den övriga inredningen i rummet. Dvs. lila, rosa, svart och vitt.

Ramarna köpte jag på Ikea och har målat dem lila med akrylfärg och satt dit rosa spets och lilarosa strasstenar. Jättefint blev det. Den lila färgen var dock ganska svår att få till då jag inte hade en bra blå för tillfället. Så jag gick till en materialbutik här i stan och köpte vad jag trodde var en lila färg (enligt utsidan iaf), som jag senare kom fram till var alderles chockrosa! Jaha.. det var det och jag fick sitta och mixa ganska länge innan jag fick till det.

Men, nu är dem klara ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0